Strona głównaPoradyZapłata za świadczenie – podstawowe informacje

Zapłata za świadczenie – podstawowe informacje

Zapłata za świadczenie – sklepy internetowe

Zakupy online cieszą się coraz większą popularnością. Sklepy internetowe dosłownie rosną jak grzyby po deszczu. Każdy, bez względu na to jaki rodzaj towarów czy po prostu usług sprzedaje chce być widoczny w sieci i umożliwić internautom zakupy online. Zakupy przez internet wiążą się z wieloma korzyściami. W sklepach internetowych często znajdujemy produkty, które nie są dostępne w sklepach stacjonarnych.  Poza tym w e-sklepach ilość towarów i ich rodzaj jest także często większa niż w tradycyjnych. W końcu, często zdarza się , że ceny w sklepach internetowych są znacznie niższe niż ceny tych samych produktów w sklepach stacjonarnych. Niższe ceny wynikają między innymi z faktu, że sklepy internetowe często nie płacą za magazynowanie produktów, tylko zamawiają dany produkt wtedy gdy jest na niego potrzeba i od razu dostarczają bezpośrednio do klienta. Sklepy internetowe mają jednak także swoje wady.

Po pierwsze, w sklepie online nie możemy sprawdzić jak tak naprawdę wygląda dany produkt. Zdjęcia nie zawsze oddają rzeczywisty wygląd towarów. Jest to szczególnie istotne w przypadku ubrań czy butów, gdzie różnice pomiędzy zdjęciem katalogowym na stronie sklepu a faktycznym wyglądem mogą być naprawdę znaczne. Po drugie, częstą praktyką w sklepach internetowych przynajmniej do niedawna było ukrywanie rzeczywistych kosztów transakcji. Zapłata za świadczenie wiązała się z wieloma ukrytymi kosztami. Sklepy wymagały akceptacji swoich często nadmiernie skomplikowanych regulaminów, w których pojawiały się opłaty o których klient nie był informowany gdzie indziej. Na szczęście taka sytuacja się zmieniła i w tym momencie klient jest dokładnie informowany o rzeczywistej wysokości zapłaty za świadczenie.

Zapłata za świadczenie – prawa konsumenta

Przepisy, które  regulują procedery zakupów online jasno określają kwestie zapłaty za świadczenie. Klient musi zostać jasno i wyraźnie poinformowany jeśli dane świadczenie wiąże się z opłatą i jaka dokładnie jest jej wysokość. Jeszcze przed ostatecznym złożeniem zamówienia klient dokładnie wie jakie są rzeczywiste koszty świadczenia. Nie ma więc mowy o pojawieniu się dodatkowych opłat, o których użytkownik nie byłby wcześniej poinformowany. Zakupu online są więc coraz bardziej bezpieczne i przyjemne.

RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Most Popular

Recent Comments