Strona głównaPrawoRadca prawny Łódź – czynności zawodowe

Radca prawny Łódź – czynności zawodowe

Radca prawny to zawód uznawany za prestiżowy, cieszący się zaufaniem społecznym. Droga do jego zdobycia jest jednak dość długa i trudna. To wiele lat nauki, kolejne egzaminy i staże. Radca prawny Łódź musi m.in. ukończyć studia prawnicze, a następnie aplikację radcowską. Kiedy już zdobędzie stosowne uprawnienia, może podjąć pracę w kancelarii prawnej. Czym się wówczas zajmuje?

Czynności zawodowe radcy prawnego

Radca prawny zajmuje się świadczeniem pomocy prawnej. Odbywa różnorakie konsultacje, zarówno z klientami indywidualnymi, jak i biznesowymi. W części przypadków chodzi jedynie o udzielenie porad ustnych. Innym razem zadaniem radcy prawnego jest sporządzenie odpowiedniego pisma, reprezentowanie klienta w sporach z instytucjami czy innymi firmami czy też udział w postępowaniach przed sądami (nie wszystkimi).

Radca prawny Łódź (zobacz kacelariamadejczyk.biz) sporządza również opinie prawne, umowy, opracowuje projekty aktów prawnych. Jego kompetencje są bardzo szerokie, choć wciąż nieco węższe aniżeli osób wykonujących zawód adwokata. Być może w przyszłości rozróżnienie pomiędzy radcą prawnym i adwokatem zostanie zlikwidowane, dziś jednak z całą pewnością nie możemy powiedzieć, że radca i adwokat zajmują się dokładnie tym samym.

Kancelaria radcy prawnego

Wiele spraw dotyczących życia rodzinnego i zawodowego wymaga pomocy prawnika. W takiej sytuacji pierwszym wyborem jest kancelaria radcy prawnego. W miastach z dostępnością tego typu usług nie ma żadnych problemów, ponieważ radcy prawni chętnie otwierają własne kancelarie. Z tego względu mieszkańcy mniejszych miejscowości również nie powinni mieć trudności ze znalezieniem kancelarii zlokalizowanej możliwe blisko ich miejsca zamieszkania. Nie zawsze jednak sprawę załatwią „od ręki”, niekiedy muszą umówić się na termin dogodny dla obu stron.

Radca prawny Łódź – sporządzanie poświadczeń odpisów dokumentów

Radca prawny zajmuje się sprawami różnego kalibru. Niekiedy chodzi jedynie o sporządzanie poświadczeń odpisów dokumentów za zgodność z okazanym oryginałem w zakresie określonym odrębnymi przepisami. Takie poświadczenie musi być opatrzone podpisem radcy prawnego, datą i oznaczone miejscem jego sporządzenia. W niektórych przypadkach konieczne jest również podanie godziny wykonania czynności.

Radca prawny Łódź ma również obowiązek stwierdzić w poświadczeniu, czy oryginalny dokument zawiera jakieś znaki szczególne, takie jak przekreślenia, dopiski, poprawki (w tym również ręczne), a także uszkodzenia oraz braki w tekście.

RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Most Popular

Recent Comments